V НАЦИОНАЛНА КАМПАНИЯ ДИАГНОСТИКА И ПРОФИЛАКТИКА НА КОЖНИТЕ АЛЕРГИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ. КОЗМЕТИЧНА БЕЗОПАСНОСТ

V НАЦИОНАЛНА КАМПАНИЯ

ДИАГНОСТИКА И ПРОФИЛАКТИКА НА КОЖНИТЕ АЛЕРГИЧНИ ЗАБОЛЯВАНИЯ

TEMA: “КОЗМЕТИЧНА БЕЗОПАСНОСТ”

На 11.07.2013 в Европейската комисия влезе в сила електронен портал, който определи новите регулаторни актове, касаещи безопасността на козметичните средства. Регламентирани са всички елементи – производство, етикетиране, разпространение, проследяване на евентуални нежелани събития и реакции при употребата на козметика. Въвежда се терминът “козметовижиланс”, който определя всички механизми, позволяващи наблюдение на пост-маркетингови нежелани събития.  Той включва:

¨  Отчитане и мониторинг на проявили се нежелани реакции от козметика

¨  Запис, оценка и анализ на нежеланите  реакции, с цел  да се предотврати тяхната поява в бъдеще

¨  Провеждане на всякакви допълнителни проучвания, свързани с безопасността на на козметичните продукти

¨  Установяване и предприемане на корективни мерки, ако е необходимо

 

Алергичните заболявания имат сериозно обществено и икономическо значение. Очаква се към 2015 г. всеки втори човек на планетата да страда от алергична болест. Кожата, осъществявайки непосредствения контакт на организма със заобикалящата ни среда е един от органите, които най-често са засегнати от алергични заболявания. Кожната алергия се среща при над 30% от активното население в развитите и развиващите се страни и е сред най-честите причини за временна неработоспособност. Близо 10 % от  всички хора са страдали от екзема на ръцете – най-честото кожно алергично заболяване. Впечатляващи са данните за годишните загуби на индустрията поради кожни професионални заболявания – САЩ – 11 билиона долара/данни за 2010/, Европейски съюз – 5 билиона евро/за 2011г/

По традиция, кампанията е част от паневропейската инциатива на Европейската Академия по Дерматология и Венерология и ще обхване 7  големи дермато-венерологични клиники, съответно в София – УМБАЛ “Александровска”, ВМА, Токуда Болница, както и университетските кожни клиники в Пловдив, Стара Загора и Плевен, и кожно-венерологичното отделение в Русе (там кампанията ще се проведе 1 месец по-късно). По време на кампанията пациентите ще бъдат консултирани и преглеждани безплатно, като при нужда ще бъдат провеждани и необходимите кожно-алергологични тестувания, отново без заплащане от страна на пациентите. Желаещите да бъдат консултирани трябва да имат предварително записан час в някоя от участващите клиники на следните телефони:

02/9230511 – Кожна клиника, Александровска болница – София

02/9226355 – Военномедицинска академия – София

02/4034933 – Токуда Болница София

035/602268 – Университетска кожна клиника, Пловдив

042/698 109- Университетска кожна клиника, Стара Загора

064/886696 – Университетска кожна клиника, Плевен

0888594144 – Кожно-венерологичното отделение в Русе

Освен безплатните консултации, цел на кампанията е популяризиране на проблема за алергичните кожни реакции към козметика сред обществото и в медийното пространство, както и дискутиране на възможностите за диагностика, лечение и профилактика на алергодерматозите.

Националната кампания се организира за пети пореден път от Секцията по дерматоалергология към Българското дерматологично дружество (БДД) и е в рамката на “Healthy skin @t work” кампанията на  ЕPOS (European Initiative for the Prevention of Occupational Skin Diseases – http://www.epos2010.eu/) в която участват 30 европейски страни.

Кампанията се организира със съдействието на Astellas, Avene, Bioderma, Eucerin, L’Oreal Active Cosmetic Division, Mustella, Uriage.

 

Виж още за:, , ,

Добави коментар

  • Твоя email няма да се публикува. Задължителните полета са отбелязани *
  • Как и моите коментари да имат снимка? Регистрирай Граватар »