Балансирана диета за здрава кожа!

Факт! Храната оказва влияние върху всички органи и системи на организма, като кожата не прави изключение.

Как да се погрижим за кожата си с помощта на правилен хранителен режим освен обичайните козметични средства? Кои храни допринасят за добрия изглед и здраве на кожата?

Повечето експерти-диетолози твърдят, че балансираният начин на хранене е достатъчен за поддържане на добрия външен вид и здраве на кожата. Някои специфични храни, могат да стимулират истинския потенциал на вашата кожа.

1. Нискомаслени млечни продукти. Основен елемент за здравето на кожата, е витамин А. Нискомаслените млечни продукти съдържат достатъчни количества и са отличен източник на този витамин.

2. Боровинки, малини, ягоди и сини сливи. Общото между тези плодове е, че те са богати на антиоксиданти. Антиоксидантите предпазват клетките от увреждане и така  предотвратяват преждевременното стареене.

Други плодове и зеленчуци с високо антиоксидантно съдържание са бобът (особено черния и червен боб), артишокът, сушените сини сливи.

3. Сьомга, орехи, ленено семе. Привидно тези храни нямат нищо общо помежду си, но всъщност са източник на есенциални мастни киселини. Те са важни за структурата на клетъчната мембрана, която предпазва клетката от вредни въздействия, осигурява транспорта на хранителни вещества навътре и

извеждането на отпадни продукти от нея. Здравата клетъчна мембрана осигурява задържането на  вода в клетката. Омега-6 и омега-3 есенциалните мастни киселини трябва да са добре балансирани. Дефицита на омега-3 есенциалните мастни киселини се коригира с добавяне на сьомга, орехи и ленено семе в менюто.

4. Здравословни масла. Това са маслата, които са  богати на есенциални мастни киселини и са много важни за предпазването на кожата от сухота. Пример за здравословно масло е студено пресованият зехтин. Термичната обработка унищожава хранителната стойност на тези масла.

5. Пълнозърнест хляб, мюсли, риба тон, пуйка, бразилски орех. Тези храни са с високо съдържание на важния за кожата елемент селен. Някои проучвания твърдят, че високото съдържание на селен в организма намалява риска от развитие на  нежелани последствия, свързани с прекомерното излагане на слънце.

6. Зелен чай. Статия в списание Archives of Dermatology показва, че пиенето на зелен чай или прилагането му локално върху кожата, може да намали рискът от увреждащото действие на УВ лъчите, да намали рискът от фотоиндуцирано стареене и развитие на рак на кожата. Зеленият чай е богат на полифеноли, които имат противовъзпалително действие и допринесят за поддържане на добро състояние на кожата. Голямо количество полифеноли се откриват и в екстрактите от овес.

7. Вода. Неоспорима е ролята на водата за добрия и здравословен вид на кожата. Дневната дажба не трябва да бъде по-малко от 8 чаши вода (1,5 литра минимум). Освен, че хидратира кожата, водата подпомага транспорта на хранителни вещества.

Ако имате нужда от консултация с дерматолог ползвайте търсачката за дерматолози на derma.bg.

Добави коментар

  • Твоя email няма да се публикува. Задължителните полета са отбелязани *
  • Как и моите коментари да имат снимка? Регистрирай Граватар »